Notikumi

ERASMUS+ PROJEKTS PORTUGĀLĒ

Kā jau ierasts, ik pa laikam kāds Priekules vidusskolas skolotājs vai skolēnu grupa skolotaju vadībā dodas uz kādu no Eiropas valstīm projekta ERASMUS+ ietvaros. Un tā, 23. novembrī 5 skolēni- Evelīna Anīte, Anabella Putniņa, Beate Ešenvalde, Dāvis Berķis un Eduards Svars kopā ar skolotājām I. Mami un Z.Strelēviču devās uz Portugāli. No Rīgas lidojām uz Stokholmu, tālāk- Lisabona. Lai gan ceļā pavadījām diezgan ilgu laiku, Lisabonā ieradāmies moži un enerģiski. Ar taksometru tikām nogādati viesnīcā, kur satikām sava projekta-LOG IN NATURE partnerus- poļu delegāciju. Vakars, protams, pagāja jautri un ātri. No rīta paēdām brokastis un ar metro (tas bija liels jaunums jauniešiem) devāmies uz visu delegāciju pulcēšanās vietu- centrālo laukumu. Tika noteikts, ka jāierodas plkst. 9.00, jo autobuss tiek īrēts un ar kompāniju izbraukšanas laiks saskaņots. Mēs, kā vienmēr ļoti apzinīgi būdami, ieradāmies 3 minūtes pirms laika. Tā kā Portugāle ir valsts, kur sen biju nolēmusi nokļūt, un, nesagaidot šo braucienu, paspēju apmeklēt vasarā, biju ļoti labi informēta par to, ko nozīmē būt laikā, un kā daudzas lietas notiek šai fantastiskajā zemē, nojautu, ka 9.00 neizbrauksim... Jā, mēs bijām pirmie, kas ieradās, pamazām sapulcejās arī poļi, itāļi, rumāņi, atbrauca grieķi. Autobuss ieradās plkst. 10.30! Bet viss noritēja ļoti mierīgi, bez stresa un steigas. Dienu pavadījām Lisabonā ar ļoti zinošu gidu, un vakarā devāmies uz mītnes vietu-pilsētu Caldas de Raihna. Skolēni tika sadalīti pa ģimenēm, skolotāji- viesnīcā. Nākošajā dienā sākās nodarbības, apmeklējām skolu. Bija daudz jauku pārsteigumu- liela skola, skolēniem –caurlaides. Šajās dienās piedzīvojām ļoti jaukus brīžus- vērojām putnus, un tas nekas, ka tā bija vienīgā diena, kad stipri lija un dabūjam slidināties pa dubļiem, orientējāmies pa pilsētu, fotografējot noteiktos objektus. Rāpāmies pa alpīnisma sienu, ar karabīnēm laidāmies pāri upei. Visspilgtāk visiem atmiņā palika Atlantijas okeāns! Nebeidzām jūsmot par skaisto dabu, attīrījām piekrasti no atkritumiem. Vienā no projekta dienām katra delegācija prezentēja mājas uzdevumu- veiktās aktivitātes. Kā atzina kāda no skolotājām, mūsu zēniem tas izdevās vislabāk. Jāsaka lielu paldies Edgaram, kurš saņēma neskaitāmas uzslavas par skaisto angļu valodas izrunu, Dāvim-par Kahoot spēli, kuru ar lielu sajūsmu izspēlēja arī visu delegāciju skolotāji. Meitenes- Anabella, Evelīna un Beate nodemonstrēja skolotājas M. Šefleres sagatavotu spēli, un delegāciju pārstāvji ar lielu interesi to izspēlēja. Bērni bija ļoti apmierināti ar dzīvošanu ģimenēs, kuras rūpējās par jaunajiem ģimenes locekļiem. Paspējām izbaudīt Ziemsvētku tuvošanos- pilsēta pamazām ietērpās svētku rotā, īpaši skaista bija svētku egle pilsētas centrā. Pienāca pēdējā projekta diena ar skumjām atvadām, jo visi paspēja sadraudzēties. Īpaši jāuzteic Dāvis, kurš ieguva tik

daudz draugu, ka daži pat apvainojās par uzmanības trūkumu.Mēs tik ļoti pieradām pie portugāļu miera, nesteidzīgā ritma, reizēm arī kavēšanās, ka kāds rumāņu skolotājs izteicās, ka gribētu te padzīvot kādu brīdi- bez stresa, steigas, nervozēšanas, jo tas jau neko nemaina, ka visu laiku skrienam. Viss plānotais izdevās vienkārši lieliski! Lidojums mājās ilga 4.5 stundas- Lisabona-Rīga. Pārbraucām apmierināti, bagātināti. Ir tik bezgala jauki iepazīties ar cilvēkiem, citas valsts kultūru, dabu. Un par vissvarīgako uzskatu skolēnu ieguvumu- jauni draugi, vēlme darboties, komunikācija un man kā angļu valodas skolotājai ir gandarījums par to, ka viņi ir spiesti izmantot angļu valodu, saprot, cik svarīga tās loma. Skolā izteicām vēlmi dalīties ar piedzīvoto Portugālē. Gribu teikt lielu paldies savai kolēģei- Ivetai Mamei par sadarbību projekta laikā un fantastiskajām D.Berķa, E.Svara, A.Putniņas, E. Anītes, B. Ešenvaldes ģimenēm par atsaucību, uzticēšanos!